بسم الله الرحمن الرحیم

به استحضار دست اندرکاران و علاقه مندان حوزۀ ژئوماتیک می رساند کتاب آب نگاری(هیدروگرافی) تألیف دکتر محمدرضا عاصی به چاپ رسید.

کسانی که مایل به تهیۀ این کتاب هستند به کتاب فروشی های معتبر سراسر کشور یا انتشارات سیمای دانش (تلفن 66966114) مراجعه فرمایند.

+ نوشته شده توسط دکترمحمدرضاعاصی در سه شنبه سیزدهم مرداد ۱۳۹۴ و ساعت 9:24 |

بسم الله الرحمن الرحیم

به استحضار دست اندرکاران و علاقه مندان حوزۀ ژئوماتیک می رساند کتاب میکروژئودزی تألیف دکتر محمدرضا عاصی به چاپ رسید.

کسانی که مایل به تهیۀ این کتاب هستند به کتاب فروشی های معتبر سراسر کشور یا انتشارات سیمای دانش (تلفن 66966114) مراجعه فرمایند.

+ نوشته شده توسط دکترمحمدرضاعاصی در سه شنبه سیزدهم مرداد ۱۳۹۴ و ساعت 9:23 |

سلام بر شما عزیزان هم وطن

به لطف خدا کتاب نقشه برداری ثبتی به چاپ رسید.

دیباچۀ کتاب نقشه برداری ثبتی

سپاس بی‌پایان خدای را که به‌ما فرصتی دیگر عطا‌فرمود تا این‌کتاب را به‌سرانجام برسانیم.

در ‌كتاب‌حاضر به‌مبانی و مفاهیم اولیۀ نقشه‌برداری اشاره‌ای نشده‌است، و عزیزانی که به‌فراگیری نقشه‌برداری مایل‌اند می‌توانند به‌کتاب دیگر این‌جانب، نقشه‌برداری (ژئوماتیک) از انتشارات دانشگاه صنعتی شریف، مراجعه‌فرمایند.

کتاب بعداز دیباچه وتاریخ­چه ازهفت بخش و واژه­نامۀ انگلیسی-فارسی  تشکیل شده است.بخش اول که موضوع اصلی کتاب است درمورد کلیات نقشه­برداری ثبتی(کاداستر) است که تعاریف وروش­های نقشه­برداری ثبتی به­همراه تمرین­ها آمده است؛بخش دوم کاربرگ­ها وفرم­های متفاوت درارتباط باکاداستر است؛بخش سوم دربارۀ آئین­نامۀ حدود و وظایف و تشکیلات تهیۀ نقشۀ املاک به­صورت کاداستر و مقررات اجرایی وآئین­نامۀ ارائۀ خدمات الکترونیکی ارائه شده است؛بخش چهارم راهنمای عملیات اجرا(آئین­نامۀ جدید اجرا)آمده است؛بخش پنجم درموارد قول­نامه،ثبت باسندبرابراست،زمین موات بحث شده است؛بخش ششم دربارۀ شرکت­ها وکاربرگ­ها وفرم­های مربوط به­آن­ها است؛بخش هفتم درموارد راهنمای جامع خرید خدمات مشاوره به­همراه کاربرگ­ها وراهنمای فرم­های مربوط واستفادۀ آن­ها شرح داده شده است؛ودرآخرواژه­نامه­های انگلیسی به فارسی آمده است.

هدف از ارائۀ این‌کتاب، تلاش در رفع کم‌بود این‌گونه کتاب‌‌ها و منابع در کشور عزیزمان ایران است که امیدوارم توانسته‌باشم در رفع این‌کم‌بود گامی بردارم.

امیدوارم این کتاب برای تمام دانشجویان رشته­هایی­که واحد نقشه­برداری دارند همانند رشته­های نقشه­برداری،عمران،معدن،کشاورزی،شهرسازی،وهم­چنین کارشناسان ثبت اسناد واملاک ودیگرعلاقه­مندان مثمرثمر واقع شود.

از همۀ محققان و استادان ارجمند می‌خواهم نواقص و کاستی‌های ‌کتاب‌ حاضر را یادآوری‌فرمایند تا به‌امید خدا، اگر عمری باقی بود، در چاپ‌های آتی مورد مداقه قرارگیرد.

 

                                                                                      تهران ـ زمستان 1391

                                                             محمدرضا عاصی    mraaci@yahoo.com  

+ نوشته شده توسط دکترمحمدرضاعاصی در سه شنبه سیزدهم مرداد ۱۳۹۴ و ساعت 9:23 |

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام بر هم نوعان گرامی

کتاب مفاهیم سنجش از دور (تألیف دکتر محمدرضا عاصی) به چاپ رسید.

+ نوشته شده توسط دکترمحمدرضاعاصی در سه شنبه سیزدهم مرداد ۱۳۹۴ و ساعت 9:22 |

بسم الله الرحمن الرحیم

درود بر علاقه مندان حوزۀ ژئوماتیک

کتاب ژئودزی و نجوم ژئودزی (تألیف دکتر محمدرضا عاصی) به چاپ رسید.

برای تهیۀ آن به کتاب فروشی های معتبر سراسر کشور مراجعه فرمایید.

+ نوشته شده توسط دکترمحمدرضاعاصی در سه شنبه سیزدهم مرداد ۱۳۹۴ و ساعت 9:21 |

 بسم الله الرحمن الرحیم  

به اطلاع تمام هموطنان عزیز میرساند بالاخره پس از مدت ها انتظار به حول و قوه الهی کتاب نقشه برداری (ژئوماتیک) ویرایش چهارم توسط انتشارات دانشگاه صنعتی شریف به چاپ رسید و هم اکنون در کتابفروشی های روبروی دانشگاه تهران یا کتاب فروشی های معتبر سراسر کشور و برای لحاظ نمودن تخفیف از طریق مرکز پخش این انتشارات (تلفن 66405132) در دسترس می باشد. نام کتاب :نقشه برداری(ژئوماتیک) مولف: دکتر محمد رضا عاصی تعداد فصل: شانزده فصل تعداد صفحه: ۷۲۰ صفحه قیمت: ۱۵هزار تومان نام فصل ها: 1- کلیات 2- فاصله یابی 3-زاویه یابی 4- امتداد یابی 5- ارتفاع یابی 6- برداشت 7- نقشه برداری مسیر 8- نقشه برداری املاک 9- آب نگاری 10- نقشه برداری معدن 11- نقشه برداری هوایی 12- دورنقشه برداری (دورسنجی)13- سیستم های موقعیت یاب جهانی 14- سیستم های اطلاعات جغرافیایی 15- میکروژئودزی 16- نقشه برداری صنعتی – واژه نامه- منابع

+ نوشته شده توسط دکترمحمدرضاعاصی در سه شنبه سیزدهم مرداد ۱۳۹۴ و ساعت 9:20 |

دیباچه

سپاس بی پایان خداوند رحمان ورحیم که توفیق تهیۀ این کتاب را به ماعطا فرمود. مباحث این کتاب صرفاًدرزمینۀنقشه‌برداری زیرزمینی است وبه مقدمات و پیش نیازهای نقشه‌برداری عمومی اشاره‌ای نشده است، لذا عزیزانی که مایل به فراگیری مفاهیم و مبانی نقشه‌برداری هستند به کتاب دیگر اینجانب به نام "نقشه‌برداری (ژئوماتیک)" نشر انتشارات دانشگاه صنعتی شریف مراجعه فرمایند.

در تدوین این کتاب اساتیدارجمندوبزرگ​واری هم‌کاری کرده‌اندکه ازآن عزیزان قدردانی و از خداوند عزوجل توفیق روز افزون آنان رابرای غنا و ارتقاء بخشیدن هرچه بیش​تر به علم و فرهنگ کشور خواستارم.

بی‌تردید نواقص و کاستی‌های زیادی دراین کتاب مترتب است که از هم‌کاران و دست‌اندرکاران ارجمند عاجزانه می‌خواهم ازارائۀپیشنهادات خود دریغ نفرمایند تابه خواست خداوندمنّان در چاپ‌های آتی مورد مداقّه قرارگیرد.

تهران - پاییز1391
محمد رضاعاصی
mraaci@yahoo. Com

 

فصل یکم

 

 

کلیات

نقشه​برداری زیر‌‌زمینی (Under ground surveying) شاخه‌ای از رشته مهندسی نقشه​برداری است كه شامل طراحی تونل، عملیات اجرا و هدایت حفاری و بالاخره برداشت فضاهای موجود طبیعی و مصنوعی زیرزمین به منظور تهیۀ نقشه از آنها با توجه به شرایط خاص نقشه​برداری در زیرزمین است.

اصطلاحات نقشه​برداری زیرزمینی:

حفاری​های بسیار پر شیب یا بسیار کم شیب دقت سنجش را

فصل دوم

 

اشاره‌ای به برداشت​های زمین‌شناسی

عملیاتی نظیر اندازه‌گیری، تعیین موقعیت، تعیین مشخصات ذخایر معدنی، تعیین نوع لایه‌های اطراف آن، مانند گسل‌ها و شکستگی‌های طبقات در ناحیۀ معدنی و غیرمعدنی را برداشت​های زمین‌شناسی گویند، و این نتایج منابع اصلی نمایش شرایط زمین‌شناسی و تهیۀ نقشه‌های زمین‌شناسی و معدنی هستند. هر چند انجام این کار به گروه زمین‌شناسی مربوط می‌شود، لیکن با توجه به این که این عملیات اغلب با توجه به شبکۀ نقشه‌برداری صورت می‌گیرد و ممکن است نقشه‌برداران با آن سرو

فصل سوم

 

تونل​ها

تاریخچه تونل​سازی و سازه‌‌های زیرزمینی

احتمالا اولین تونل​ها در عصر حجر برای توسعه خانه‌ها با انجام حفریات توسط ساکنان شروع شد. این امرنشانگر این است که آنها در تلاش‌های شان برای ایجاد حفریات به دنبال راهی برای بهبود شرایط زندگی خود بوده‌اند. پیش ازتمدن روم باستان، در مصر، یونان، هند و خاور دور و ایتالیای شمالی، تماما تکنیک‌های تونل​سازی دستی مورد استفاده قرار می‌گرفت که در اغلب آنها نیز از فرایند‌های مرتبط با آتش برای حفر تونل​​‌های نظامی، انتقال آب و مقبره‌ها کمک گرفته شده است. در ایران نیز از چند هزار سال پیش، به منظور استفاده از آب‌های زیرزمینی تونل​​‌هایی موسوم به قنات حفر شده است که طول بعضی از آنها به 70 کیلومتر و یا بیش​تر نیز می‌رسد.

فصل چهارم

دستگاه تونل‌زن(T.B.M)

 

 

                                  

 

 

دستگاه حفاری تمام مقطع به روش مکانیزه T.B.M

دستگاهای T. B. M یا Tunnel Boring Machine(دستگاه تونل‌زن) یکی از مهمترین ماشین‌آلات حفر تونل می‌باشند که قادرند تونل را به صورت تمام مقطع حفر می‌کنند.

تکامل و گسترش این دستگاه‌ها سبب شده است که آهنگ پیشروی تونل‌ها در حد قابل توجهی افزایش یابد. امروزه در سنگ‌های نسبتاً سخت نیز برای حفر تونل از این ماشین‌ها استفاده می‌کنند.

بعد از سال‌ها تلاش و ساخت انواعی از این نوع ماشین‌ها

فصل پنجم

 

نقشه‌برداری در معادن روباز

در یک معدن روباز، ابتدا از منطقه‌ای که لایۀ معدنی در آن محصور شده نقشۀ توپوگرافی تهیۀ می‌کنند و سپس گروه زمین‌شناسی نقشۀ آن منطقه را تهیۀ می‌کند. بعد گروه طراحی معدن نسبت به طراحی استخراج و نیز طراحی سازه‌های لازم برای تاسیسات، جاده ها، ساختمان‌های مسکونی و... بر رو‌ی نقشۀ توپوگرافی اقدام خواهد کرد. از این پس، گروه نقشه‌برداری به تدریج نسبت به پیاده کردن طرح و کنترل اجرای آن و نیز برداشت و پیاده کردن کار اجرا شده طبق نقشه اقدام خواهد نمود.

برای کنترل دقیق کارهای استخراجی به نقشه‌ای با مقیاس بزرگ (1:200 یا 1:250 یا 1:500) نیاز داریم. این نقشۀ بزرگ

 


+ نوشته شده توسط دکترمحمدرضاعاصی در دوشنبه بیست و چهارم مهر ۱۳۹۱ و ساعت 16:58 |
چگونگي استفاده از تصاوير گوگل ارس Google Earth و ترسيم نقشه هايي با دقت مناسب

اين روش ترفندي مناسب جهت نقشه برداري كاداستر يا برداشت پلان از منطقه مي باشد. در مناطقي كاربرد دارد كه معمولا دسترسي آساني ندارد. و از اين رو نقشه بردار نياز به يك كروكي مناسب و گاهي دقيق براي تهيه پلان از منطقه مورد نظر دارد.

خصوصيت عكس هاي هوايي گوگل در اين است كه زوايا و طولها در تصاوير به صورت واقعي مورد استفاده قرار ميگيرد. در اينجا به دو روش جهت تهيه نقشه از عكسهاي گوگل ارس معرفي ميگردد.

روش اول: تهيه نقشه با استفاده از برداشت زميني صورت گرفته

تجهيزات مورد نياز: 1. توتال استيشن 2. سيستم كامپيوتري مجهز به نرم افزار Autocad

ابتدا تصوير و عكس مورد نظر از منطقه را با استفاده از گوگل ارس تهيه مي نماييم و در كامپيوتر خود ذخيره مكنيم. سپس نقاط مشخص و معين مانند كنج ديوارها، گوشه عوارضي چون منبع آب و يا حتي كنج يك رودخانه را در عكس مشخص مينماييم در اين قسمت شناسايي حداقل 5 نقطه الزامي است كه قابليت برداشت زميني را داشته باشند و معمولا فواصل بيش از 100 متر را داشته باشند(البته اين طول بستگي به مساحت و ابعاد پلان مورد نياز دارد) ....

سپس با يك عمليات زميني دقيق نقاط مورد نظر را برداشت و مختصات آنها را تهيه و در نرم افزار Autocad ترسيم مي نماييم.

حال در فايل تشكيل داده عكس تهيه شده را لود مي كنيم. سپس 5 نقطه مشخص شده را بروي عكس توسط خط به هم متصل مي كنيم و فاصله آنها را با فواصل واقعي برداشت شده مقايسه مينماييم و عكس را به اندازه مورد نياز با استفاده از فرمان Scale  بزرگ مي نماييم . هر گاه فواصل روي عكس با فواصل واقعي برداشت شده يكسان گردد آن موقع زماني است كه با ترسيم كليه عوارض و ديوارهاي و موارد ديگر بروي عكس مي توانيم يك پلان دقيق داشته باشيم. اين روش بارها مورد استفاده قرار گرفته و بسيار مناسب جواب داده است. فقط مي بايستي دقت كافي در بزرگ يا كوچك كردن عكسها صورت پذيرد و اين نكته را به ياد داشته باشيم عوارضي كه بعنوان نقاط مبني استفاده مي كنيم قابليت دقت مناسب را داشته باشند و يا اينكه در تصاوير ذخيره شده توسط گوگل وضوح لازم را داشته باشند. البته نكات ريز ديگري در تهيه نقشه ها در مناطق شهري ميباشد كه در صورت برخورد با تماس بگيريد..............

                                                                                      مهندس امير كاشاني

+ نوشته شده توسط دکترمحمدرضاعاصی در شنبه دوم آبان ۱۳۸۸ و ساعت 18:24 |

 نقشه برداری

مقدمه :


ادامه مطلب
+ نوشته شده توسط دکترمحمدرضاعاصی در چهارشنبه بیستم خرداد ۱۳۸۸ و ساعت 19:49 |

بسم الله الرحمن الرحیم

به اطلاع تمام هموطنان عزیز میرساند بالاخره پس از مدت ها انتظار به حول و قوه الهی کتاب نقشه برداری (ژئوماتیک) توسط انتشارات دانشگاه صنعتی شریف به چاپ رسید و هم اکنون در کتابفرشیهای روبروی دانشگاه تهران و برای لحاظ نمودن تخفیف از طریق مرکز پخش این انتشارات (تلفن  66405132) در دسترس می باشد.

نام کتاب :نقشه برداری(ژئوماتیک)

مولف: دکتر محمد رضا عاصی

تعداد فصل: شانزده فصل

تعداد صفحه: 570 صفحه

قیمت: 1۴هزار تومان

نام فصل ها: 1- کلیات 2- فاصله یابی 3-زاویه یابی 4- امتداد یابی 5- ارتفاع یابی 6- برداشت 7- نقشه برداری مسیر 8- نقشه برداری املاک 9- آب نگاری 10- نقشه برداری معدن 11- نقشه برداری هوایی 12- دورنقشه برداری (دورسنجی)13- سیستم های موقعیت یاب جهانی 14- سیستم های اطلاعات جغرافیایی 15- میکروژئودزی 16- نقشه برداری صنعتی – واژه نامه- منابع

                                           

 

+ نوشته شده توسط دکترمحمدرضاعاصی در جمعه هشتم خرداد ۱۳۸۸ و ساعت 12:49 |

منظور از ژئودتيك :

جمع آوري داده هاي GPS


ادامه مطلب
+ نوشته شده توسط دکترمحمدرضاعاصی در سه شنبه پنجم خرداد ۱۳۸۸ و ساعت 19:54 |

تعيين مختصات نجومي از طريق تلفيق مشاهدات GPS و توتال استيشن

 

مشاهدات توتال استيشن {زواياي افقي، زاويه قائم،


ادامه مطلب
+ نوشته شده توسط دکترمحمدرضاعاصی در دوشنبه چهارم خرداد ۱۳۸۸ و ساعت 19:51 |

مقدمه وتاريخچه نقشه برداري

1 - مقدمه :

اندازه گيري طول وزاويه اساس اكثر عمليات نقشه برداري را تشكيل مي دهد


ادامه مطلب
+ نوشته شده توسط دکترمحمدرضاعاصی در جمعه یکم خرداد ۱۳۸۸ و ساعت 19:58 |

آموزش Excel - بخش اول

 

Excel یک نرم افزار صفحه گسترده (Spread Solution) است. از Excel برای محاسبات ریاضی ، آماری و نمودار کشی استفاده می شود . برای مطالعه ی این دوره ی آموزشی نیاز است کاربران محترم


ادامه مطلب
+ نوشته شده توسط دکترمحمدرضاعاصی در دوشنبه بیست و یکم اردیبهشت ۱۳۸۸ و ساعت 20:21 |

آموزش Excel - بخش سوم

 

ویرایش سطر و ستون اضافه کردن سطر : روش اول : 1- بر روي سطري که ميخواهيم سطر جديد قبل از آن اضافه شود ، کليک ميکنيم. 2- منوي Insert را انتخاب ميکنيم. 3- گزينه Rows را انتخاب ميکنيم. روش دوم : 1- بر روي سطري كه ميخواهيم سطر جديد قبل از آن اضافه شود كليك راست ميكنيم. 2- از


ادامه مطلب
+ نوشته شده توسط دکترمحمدرضاعاصی در یکشنبه بیستم اردیبهشت ۱۳۸۸ و ساعت 20:24 |

آموزش Word - بخش ششم

 

ترسیم در مدارک - ايجاد خطوط و موضوعات - انتخاب خطوط و موضوعات - تغيير اندازه خطوط و موضوعات - انتقال ( جابجايي) خطوط و موضوعات - اصلاح صفات خط - اصلاح صفات رنگ آميزي داخل شكلها - افزودن متن به شكلها - ايجاد و اصلاح شكلهاي سه


ادامه مطلب
+ نوشته شده توسط دکترمحمدرضاعاصی در یکشنبه بیستم اردیبهشت ۱۳۸۸ و ساعت 20:19 |

 آموزش Word - بخش سوم

انتخاب قلم Font قلم مهمترين ابزار يك برنامه تايپي مي باشد. براي دسترسي به اين قلمها راههاي متفاوتي وجود دارد يكي از آنها استفاده از منوي Format و زير منوي Font است . روش دیگر استفاده از ماوس است كه بر روي يكي از سطرهاي تايپ شده رفته و كليك راست مي كنيم و گزينه Font را انتخاب مي نمائيم . روش ديگري كه براي دسترسي به كادر محاوره اي Font ميتوان عنوان كرد استفاده از كليد تركيبي Ctrl+D مي باشد . روش ديگر استفاده از كليد تركيبي Ctrl+Shift+F سپس استفاده از كليد هاي جهت نما يا Arrow Key و انتخاب قلم مورد نظر و زدن كليد Enter مي باشد . - كادر محاوره اي Font : در
ادامه مطلب
+ نوشته شده توسط دکترمحمدرضاعاصی در یکشنبه بیستم اردیبهشت ۱۳۸۸ و ساعت 20:15 |

آموزش Word - بخش اول

 

مقدمه دوره ی آموزشی Word سومین مهارت از استاندارد ICDL می باشد . برنامهWord متداولترین برنامه واژه پرداز موجود به شمار می آید . هدف اصلی برنامه این است که در تایپ و قالب بندی متنها مفید واقع شود . اما ویژگیهای قدرتمند دیگری نیز دارد که امکان ایجاد جدولهای مختلف - کار با تصویرهای گرافیکی - طراحی صفحه وب و بسیاری از قابلیتهای دیگر را برایتان فراهم کرده است . برای مطالعه ی این دوره ی آموزشی نیاز است کاربران محترم آشنایی مقدماتی با محیط Windows داشته باشند . جهت نصب و اجرای نرم افزارهای Office که Word نیز شامل آن می شود ، نیاز به سیستمی با مشخصات ذیل
ادامه مطلب
+ نوشته شده توسط دکترمحمدرضاعاصی در یکشنبه بیستم اردیبهشت ۱۳۸۸ و ساعت 20:8 |

 

 

چرا میدان مغناطیسی زمین عوض می شود؟


هسته زمین از آهن و نیكل تشكیل شده كه بخش عمده ای از انها به حالت گداخته وجود دارد این مایع فلزی پیوسته در جنبش است و این جنبش به نحوی جریانهای الكتریكی به وجود می اورند كه میدان مغناطیسی زمین را ایجاد می كنند.
میدان مغناطیسی یا آهنربایی كره زمین در حال ضعیف شدن است. اگر این كاهش در شدت میدان با همین اهنگ به پیش رود ظرف ۱۲۰۰ سال آینده قطب نماهای سراسر دنیا از كار خواهند افتاد تا مدتی به طرف همه جا ولی در واقع هیچ جا منحرف خواهند شد. سپس به آهستگی پس از گذشت دهها یا صدها سال بار دیگر همراستا خواهند شد اما این بار به سمت جنوب.
نتیجه این می شود كه میدان مغناطیسی زمین وارونه خواهد شد این اتفاق پيشتر نیز بارها روی داده 


ادامه مطلب
+ نوشته شده توسط دکترمحمدرضاعاصی در سه شنبه پانزدهم اردیبهشت ۱۳۸۸ و ساعت 17:56 |

 

قرآن و انبياء

شامل : مطالب شنيدني دربارة پيامبران

آيات مربوط به پيامبران در قرآن

مشخصات بيش از يكصد پيامبر

مطالب شنيدني درباره پيامبران

ـ محل ازدواج حضرت يعقوب و حضرت موسي در بئرسبح (اردن هاشمي ) است .

ـ محل عروج عضرت عيسي كليسايي در فلسطين بوده است .

ـ محل حكومت پدر زن حضرت يعقوب و فرزندان آن در بعلبك در قصر سلطنتي عمالقه بوده است .

ـ پسران داود عبارتند از : ناتان،‌سامرع ، ساخوب، يوخايار، اليشع، نقاغ، يفيح و سليمان

 


ادامه مطلب
+ نوشته شده توسط دکترمحمدرضاعاصی در سه شنبه پانزدهم اردیبهشت ۱۳۸۸ و ساعت 17:51 |

مروری بر نقشه برداری زیر زمینی

نقشه برداري زير زميني كه در غرب آن را با كلمه لاتين UNDER ground surveying مي‌شناسند، شاخه اي از رشته مهندسي نقشه برداري است كه شامل طراحي تونل، عملياتهاي اجرا و هدايت حفاري و بالاخره برداشت فضاهاي موجود طبيعي و مصنوعي زير زمين به منظور تهيه نقشه از آنها با توجه به شرايط خاص نقشه برداري در زير زمين مي باشد.


 

نقشه برداري زير زميني:
نقشه برداري زير زميني كه در غرب آن را با كلمه لاتين UNDER ground surveying مي‌شناسند، شاخه اي از رشته مهندسي نقشه برداري است كه شامل طراحي تونل، عملياتهاي اجرا و هدايت حفاري و

 


ادامه مطلب
+ نوشته شده توسط دکترمحمدرضاعاصی در دوشنبه چهاردهم اردیبهشت ۱۳۸۸ و ساعت 19:56 |

مرجع ترفندهاي رجيستري

شنبه ۴ آذر ١٣٨۴

www.PCSeven.com

d@rksp3ll : بوسيله

رجيستری چيست :

رجيستری پایگاه داده ای است با پيکر درختی که در آن اطلاعات مربوط به کامپيوتر ، کاربران ، ابزار جانبی متصل به

کامپيوتر و نوع سيستم عامل آن.

را انتخاب کنيد و در کادر مربوط به Run رفته


ادامه مطلب
+ نوشته شده توسط دکترمحمدرضاعاصی در جمعه یازدهم اردیبهشت ۱۳۸۸ و ساعت 20:29 |
 

آموزش فارسی SURFER را از اینجا بگیرید

+ نوشته شده توسط دکترمحمدرضاعاصی در پنجشنبه دهم اردیبهشت ۱۳۸۸ و ساعت 20:21 |
Remote Sensing



An Introduction
Remote Sensing is the science and art of acquiring information (spectral, spatial, temporal) about material objects, area, or phenomenon, without coming into physical contact with the objects, or area, or phenomenon under investigation. Without direct contact, some


ادامه مطلب
+ نوشته شده توسط دکترمحمدرضاعاصی در شنبه بیست و دوم فروردین ۱۳۸۸ و ساعت 20:2 |

نقشه برداری معادن روباز و زیرزمینی

مروری بر نقشه برداری زیر زمینی:

نقشه برداری زیر زمینی یکی از شاخه های علم مهندسی نقشه برداری است که در استخراج و اکتشاف معادن , ایجاد نونل راه سازی , انتقال اب از آن استفاده می شود.
ادامه مطلب
+ نوشته شده توسط دکترمحمدرضاعاصی در پنجشنبه بیستم فروردین ۱۳۸۸ و ساعت 12:2 |
نقشه برداری چیست؟

اولین سئوالی که در ذهن هر دانشجو وجود دارد اینست که رشته ای که قرار است در آینده با آن زندگی کند چگونه رشته ایست؟

د ر گذشته رشته ای بود که به آن می گفتند : مهندسی راه و ساختمان .بعد ها این رشته به گرایشهای عمران- عمران و عمران نقشه برداری تفکیک پیدا کرد . البته این تعریف بسیار ابتدایی و غیر علمی است . چرا که به
ادامه مطلب
+ نوشته شده توسط دکترمحمدرضاعاصی در پنجشنبه بیستم فروردین ۱۳۸۸ و ساعت 11:57 |
 

آیین نامه نقشه برداری هوایی را از اینجا بگیرید

+ نوشته شده توسط دکترمحمدرضاعاصی در شنبه پانزدهم فروردین ۱۳۸۸ و ساعت 20:5 |

تعيين مختصات نجومي از طريق تلفيق مشاهدات GPS و توتال استيشن

 

مشاهدات توتال استيشن {زواياي افقي، زاويه قائم، طول مايل} در سيستم مختصات نجومي محلي (LA) انجام گرفته، حال آنکه مختصات GPS{طول ژئودتيک، عرض ژئودتيک، ارتفاع بيضوي} در يک سيستم


ادامه مطلب
+ نوشته شده توسط دکترمحمدرضاعاصی در سه شنبه یازدهم فروردین ۱۳۸۸ و ساعت 19:54 |
Projection System



Maps are flat, but the surfaces they represent are curved. Transforming, three-dimensional space onto a two dimensional map is called "projection". This process
ادامه مطلب
+ نوشته شده توسط دکترمحمدرضاعاصی در دوشنبه دهم فروردین ۱۳۸۸ و ساعت 20:44 |
جزوه به فارسی را نقشه برداری را از اینجا بگیرید

+ نوشته شده توسط دکترمحمدرضاعاصی در دوشنبه دهم فروردین ۱۳۸۸ و ساعت 20:26 |