جاده ابریشم

جاده ابریشم

شکست گزینه ما نیست . " Failure is Not An Option"
جاده ابریشم

جاده ابریشم

شکست گزینه ما نیست . " Failure is Not An Option"

در باره نرم افزار جاده ابریشم

جاده ابریشم یا راه ابریشم شبکه راههای متصل شده‌ای بمنظور بازرگانی در قاره آسیا بود که شرق و غرب و جنوب آسیا را بهم و به شمال آفریقا و شرق اروپا متصل می‌کرد. این راه از شهرستان توان هوانگ در چین به ولایت کانسو می‌آمد و از آنجا داخل ترکستان شرقی امروزی می‌شد و از طریق بیش‌بالیغ و آلمالیغ و اترار به سمرقند و بخارا می‌رسید. در بخارا قسمت اصلی آن از راه مرو،سرخس،نیشابور، گرگان به ری می‌آمد و از ری به قزوین و زنجان و تبریز و ایروان می‌رفت و از ایروان به طرابوزان یا بیکی از بنادر شام منتهی می‌گردید. قسمت فرعی این راه از سمرقند به خوارزم و از خوارزم به سرای و هشترخان و از آنجا به کنار شط «دن» و بنادر دریای آزف انتها می‌یافت. مهم‌ترین کالایی که بصورت ترانزیت از ایران می‌گذشت ابریشم بود، اما چون ایرانیان مقدار بسیاری از ابریشم خام چین را که وارد می‌کردند، بخود تخصیص می‌دادند قادر بودند محصولات خویش را بهر قیمتی بخواهند بممالک مغرب زمین بفروشند.

نخستین فردی که نام جاده ابریشم یا راه ابریشم را برای این مسیرها انتخاب کرد, جغرافی دان آلمانی بود بنام ]فردیناند ریختوفن که در سال ۱۸۷۷ این کار را انجام داد. وی بسبب حمل ابریشم چین از این راه به دریای مدیترانه و مناطق مختلف دیگر بین راه این نام را برگزید.(برگرفته از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد)

همان طور تاریچه نشان می دهد که جاده ابریشم یک جاده تجاری وارتباطی بوده.برهمین اساس  یک   نرم اقزار نقشه برداری طراحی نموده و نام آن را جاده ابریشم نامیدیم . 

 

 

 

جاده ابریشم در سده یکم میلادی

در حال حاضر یک نسخه ازمایشی از ان ساخته شده و امید بر ان دارم که بتوان نسخه به روزتر وبا امکانات بالاتر به جامع      نقشه برداران معرفی گردد.ودر این خصوص از تمامی اساتید ، دانشجویان ،برنامه نویسان و علاقمندان به این کار  خواهشمند است با ارائه پیشنهادات ،مشکلات وتجربیات خود مارا یاری کنند 

از قابلیت های این نرم افزار می توان به موارد زیر اشاره کرد 

1.    تماما فارسی 

2.    مشاهده تصاویر رقمی به صورت سه بعدی(در بخش فتوگرامتری) 

3.    محاسبه مساحت ومحیط انواع اشکال هندسی  

4.    دارای محیط گرافیکی برای ترسیم اشکال 

5.    پشتیبانی از dxf 

6.    محاسبه طول و عرض جغرافیایی 

7.    و غیره 

دانلو نرم افزار جاده ابریشم(نسخه 1.2) فارسی

 به دلیل استفاده از فونت خاصی ،امکان دارد در کامپیوتر شما مشکل فونتی وجود داشته باشد.که برای رفع این مشکل می توانید از بسته فونت های فارسی استفاده کنید 

 

نمایی از نرم افزار 

 

 

 محیط کار-main 

 

 

محاسبه کوپل 

 

 

منوهای نرم افزار 

 

سه بعدی ساز نرم افز(تبدیل تصاویر رقومی به شکل سه بعدی 

 

نمایش طول و عرض جغرافیایی 

 

و با امکانات جالب و دیدنی دیگر و محیطی جذاب و دیدنی . 

نسخه ۲ این نرم در حال اماده سازی می باشد که امکانات زیادی از جمله 

چند سندی بودن(کارکرد با چند سند به صورت همزمان مانند اتوکد) 

منوی ابزارهای ویرایشی  

و ......................... 

به ما در بالا بردن کیفیت و ارتقاع کمک کنید.(راهنمایی ها-ایده ها-مشکلات نرم افزارو ۰۰۰۰) خود را درقسمت تماس با ما یا از طریق ایمیل به ما اطلاع دهید.تا شما هم در پیشرفت علم نقشه برداری سهیم باشید.

اروپا طرح موقعیت یاب گالیله را راه اندازی می کند

اتحادیه اروپا اعلام کرده گالیله، سیستم موقعیت یاب ماهواره ای را که قرار است در این منطقه جایگزین سیستم جی پی اس آمریکا شود، در سال ۲۰۱۴ فعال خواهد کرد.خدمات امداد رسانی اولین گروهی است که به این سیستم دسترسی خواهد داشت و به دنبال آنها سایر گروه های خدماتی خواهند توانست از گالیله استفاده کنند.

سیستم های موقعیت یاب ماهواره ای از فضا اشیای زمینی را ردیابی و مکان دقیق آنها را اعلام می کنند.این سیستم ها نقش حیاتی در سیستم های جهت یاب در خودروها و شبکه های مخابراتی ایفا می کند و استفاده نظامی نیز دارد.

مارک گریگوری، گزارشگر تکنولوژی در بی بی سی می گوید هزینه راه اندازی موقعیت یاب ماهواره ای گالیله فراتر از آن بوده است که پیش بینی می شده و همچنین بارها با تاخیر مواجه بوده است.

پیگیری این طرح دو سال پیش تقریبا متوقف شد. در ابتدا قرار بود هزینه آن توسط بخش خصوصی تامین شود اما تردید درباره عملی بودن آن و حتی این که خلق رقیبی برای جی پی اس تا چه حد منطقی است، باعث شد که تعقیب این طرح متزلزل شود.

نهایتا دولت های اتحادیه اروپا موافقت کردند هزینه این طرح را که بزرگترین طرح فضایی اروپاست، پرداخت کنند.کمیته اجرایی اتحادیه اروپا روز پنجشنبه (۷ ژانویه)، اولین قراردادهای این سیستم را، که گفته می شود کیفیت بهتری نسبت به جی پی اس آمریکا دارد، به کشورهای فرانسه، آلمان و اسپانیا اعطا کرد. ارزش سه قرارداد در مجموع یک میلیارد دلار است.

شرکت “OHB” آلمان برای این سیستم چهارده ماهواره می سازد و گروه فرانسوی آرین اسپیس از ماه اکتبر ۲۰۱۲، آنها را به فضا خواهد فرستاد.قراردادی کوچکتر برای تامین خدمات پشتیبانی به شرکتی در اسپانیا اعطا شده است.

در حال حاضر جی پی اس بازار سیستم های موقعیت یاب را قبضه کرده است اما اتحادیه اروپا می گوید زمانی که گالیله فعال شود دقیق تر خواهد بود و کاربران خواهند توانست مکان های مورد نظر خود را با اختلاف یک متر ردیابی کنند.